تفاوت بین خرید PROXY و خرید VPN چیست؟

هر کسی که بدنبال یافتن نوعی از ناشناسی روی اینترنت است می تواند سروهای رایگان و باز پروکسی را پیدا کند. سرورهای پروکسی برای یک دهه است که وجود دارند و این سرورها برای پنهان کردن آدرس IP شما در حالیکه در حال گشتن در وب هستید عالی هستند. با این حال، سروهای پروکسی، ناشناسی یا روش های حفظ حریم خصوصی درستی ارائه نمی دهند. جاییکه این سرورها شکست می خورند یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) ناشناسی درستی روی اینترنت ارائه می دهد.

خرید یک پروکسی در مقابل خرید VPN

vpn-and-proxy-diffrence

سرورهای پروکسی راهی برای پنهان کردن IP شما در دهه گذشته بوده اند و خرید VPN تنها راه حل گران در دسترس برای کسب و کارهای بزرگ بودند. سرورهای پروکسی می تواند برای کاربران اینترنت باز شود یا شما می تواند یک سرور پروکسی را در شبکه شرکت خود داشته باشید.

تفاوت اصلی بین یک سرور پروکسی و یک VPN در نحوه اداره آن است. ابتدا، یک سرور پروکسی به هر کسی اجازه اتصال می دهد اما به طور معمول برای یک مرورگر وب است. یک کاربر می تواند یک مرورگر برای اتصال به یک سرور پروکسی راه اندازی کند. نتیجه این است که مرورگر ابتدا به سرور پروکسی متصل می شود و سپس سرور پروکسی به وب سایت ها متصل می شود و مطالب وبسایت را دانلود می کند. سپس مطالب دانلود شده در مرورگر کاربر ارائه می شود.

یک VPN بسیار پیشرفته تر از سرور پروکسی است. یک سرور پروکسی به طور اساسی تنها برای ترافیک وب است اما یک VPN همه ترافیک را رمزگذاری می کند و از آن حفاظت می کند. تفاوت اصلی این است که با خرید VPN داده ها رمزگذاری می شود، اما یک سرور پروکسی این کار را انجام نمی دهد. یک VPN به شما اجازه استفاده بیشتری از اینترنت را می دهد. یک کاربر VPN همچنین از برنامه ها استفاده می کند و حتی به طور مستقیم از شبکه خصوصی به داده ها متصل می شود. یک VPN به روش یکسان به عنوان یک شبکه محلی و خصوصی عمل می کند. کاربر می تواند با داده های داخلی کار کند، برنامه های کاربردی داخلی را اجرا کند و یک کاربر می تواند با استفاده از آدرس های IP   شبکه خصوصی مجازی یا روتر به اینترنت متصل شود.

مزیت های خرید VPN نسبت به سرور پروکسی

سرورهای پروکسی معمولا رایگان هستند و از وب سایتهای مختلف در دسترس اند. به طور معمول، سرورهای پروکسی رایگان نتیجه سرورهای پیکربندی شده ضعیف هستند که روی اینترنت پیدا می شود. هنگامیکه “حفره ای ” توسط مدیران سرور پیدا شود، سرور پروکسی بسته می شود و دیگر در دسترس نیست.

معایب سرورهای پروکسی مشکلی برای یک سرویس VPN نیست، اما سرویس VPN معمولا رایگان نیست. اگرچه این سرویس ها رایگان نیستند برای کاربرانی که نیاز به ناشناسی و رمزگذاری ارتباطات اینترنتی و داده ها دارند بسیار ارزش هستند. اولین مزیت VPN رمزگذاری است. سرورهای پروکسی تنها به شما اجازه پنهان کردن آدرس IP را می دهند اما یک هکر باهوش هنوز می تواند به داده ها دسترسی یابد. VPN داده ها را رمزگذاری می کند، بنابراین هر گونه تلاش یک هکر برای دستیابی به آنها بی فایده است.

ثانیا، با خرید VPN و خرید کریو امکان استفاده از هر برنامه کاربردی را خواهید یافت، زیرا یک اتصال شبکه واقعی و محلی را شبیه سازی می کند. به این معنی که شما می توانید از برنامه های ذخیره شده روی سرور استفاده کنید و هر یک سرویس های در دسترس روی سرور را نیز بکار ببرید.

اگر شما نیاز به حفاظت از اینترنت دارید، یک اتصال VPN بسیار سودمند تر از سرور پروکسی است. برای حفاظت بیشتر می توانید از parsvpn.net بازدید کنید و یک سرویس VPN انتخاب کنید که امن و قابل اعتماد است و داده ها و هویت شما را محافظت می کند.

خرید VPN و خرید کریو در parsvpn.net